Sidor

Hej och välkommen till min blogg.

Information om mig och min musik, spelningar, kurser och annat hittar du numera på min hemsida www.sofiaekberg.com. Information about me and my music, gigs and courses you can find on my website www.sofiaekberg.com

You can also find me on Facebook

fredag 26 december 2014

2015… mot en plats där mjukheten inte behöver låsas in i bagageutrymmet

Jag skriver inte så ofta här längre. Har en hemsida och en facebooksida, och eftersom jag vill att även folk utanför Sverige ska kunna läsa så blir den på engelska. När jag bloggar blir det mest på min privata facebooksida. men jag längtar så mycket efter skivande nu, berättandet, det som kommer allra längst inifrån… och då vill jag också ha en kanal på svenska… i mitt centrum, i mitt språkliga hem.
Det är kallt nu, både ute och inuti. Växelvarmt brukar det vara hos mig, men det har varit kallt rätt länge.. existentiellt kallt. Har flyttats tillbaks till det perspektiv där alla de allra största frågorna är helt framför näsan hela tiden. Det är döden, livet, kärleken, musiken och allt…. Juletid ökas allt det där på, melankoln växer, närheten till själen känns stor… men det är inte särskilt praktiskt, för man blir hudlös….. men jag är trött på att vara praktisk . Jag vill ta ansvar på ett annat sätt nu.. för själva levernet, mitt liv… varför jag är här. Jag tror att jag är här för att möta människor, skapa kontakt. Det gör jag i möten, och när jag spela mina sånger. Och då är det också bra att vara hudlös. jag vill vara som jag är mitt i hudlösheten och hitta omgivningar där jag kan verka och göra något bra med det. När vet man om man är på rätt plats.. man kanske vet nånstans djupt in, alltid. men just nu svindlar det…. behöver en kompass. Den ska jag leta rätt på 2015…. jakten på en plats, ett sammanhang där hudlöshet får finnas, där man tycker det är vackert. Där man får vara sårbar och vacker och stark samtidigt. Eller som Bob Hansson säger. "till ett land där mjukheten inte längre behöver låsas in i bagageutrymmet"… eller något i den stilen. Där vill jag vara… mitt i kärleken och sorgen samtidigt och spela mina sånger <3 Hur ska det fungera?  tänker ni…. och jag med,  som är realist framför allt. men vad är egentligen verkligheten? Vad består den av? Ekorrhjul, stress och brist på tid för det viktiga. 40-årskris, mitt i livet kris… eller vad fan det kallas… spelar ingen roll.. vid varje kris jag haft i livet är det detta som kommer upp. Så… kanske ska ta det på allvar nu. Dags att skapa om verkligheten, göra livet till en plats där man räcker till <3 ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar