Sidor

Hej och välkommen till min blogg.

Information om mig och min musik, spelningar, kurser och annat hittar du numera på min hemsida www.sofiaekberg.com. Information about me and my music, gigs and courses you can find on my website www.sofiaekberg.com

You can also find me on Facebook

torsdag 19 december 2013

Tankar om musiken….levernet och Californien…...

Det är slaskigt ute nu… mörkt Decemberruskigt och rätt stressigt inför jul. En rätt jobbig tid, men också ganska mysig på sina håll. Jag tänker mycket på vad som hänt det här året…. det har hänt väldigt mycket i mitt liv. Jag har förändrat mitt liv mot ett liv jag vill leva. Musiken växer och jag också… det är mäktigt…. Möjligheter öppnas, jag hoppar på tågen och tänker att "det ordnar sig nog" fast jag är rädd, ofta , att inte duga till, göra fel och fucka upp saker och ting. Men det går bättre och bättre…. oftast går det riktigt bra. Jag har på riktigt börjat släppa den inre kritikern och inte låta den förlama mig……jag spelar, sjunger, berättar och försöker vara så nära mig själv som möjligt… det är det enda som funkar….Tacksam för den känsla som uppenbarar sig då…. det är så djävla roligt…. och jag glömmer mig själv…..det är ett fint liv..

Gläder mig åt att snart åka till Californien och träffa andra låtskrivare, skriva tillsammans och spela en hel del konserter också…. Det blir nice… jag är lite rädd som vanligt… men det gör ingenting… det andra övervinner. Det goda vinner… ljuset lyser igenom….. jag flyger med ljuset……och kan åka hur långt som helst :-) kram och God jul <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar